Koszty i formalności

Posted | Możliwość komentowania Koszty i formalności została wyłączona

Sprzedaż w sieci a firma

Prowadząc sprzedaż niezgodnie z przepisami, należy liczyć się z konsekwencjami – głównie w postaci kary grzywny, ale też i ograniczenia wolności, nie wspominając o tym, że fiskus i ZUS będą się domagać uiszczenia zaległości wraz z odsetkami. Warto przy tej okazji przypomnieć, iż w takich okolicznościach stawka zryczałtowanego podatku dochodowego mocno idzie w górę – wynosi aż 75 proc. wysokości dochodu z nieujawnionych źródeł przychodów bądź nie znajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach.

kasa

Niezbędne formalności

Każdy, kto poważnie myśli o prowadzeniu systematycznej sprzedaży online, powinien zarejestrować działalność. Nie ma przy tym znaczenia, która z opcji wchodzi w rachubę: standardowy sklep internetowy, cieszące się ogromną popularnością portale aukcyjne czy serwisy z ogłoszeniami – formalnościom musi stać się zadość. Najprościej jest założyć jednoosobową działalność gospodarczą – wystarczy wypełnić wniosek będący zgłoszeniem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i poczekać na przyznanie numeru REGON. Niezbędne są także wizyty w urzędzie skarbowym i ZUS-ie.

Ile to kosztuje?

Największe koszty związane z prowadzeniem działalności generują składki ZUS. W 2016 r. obowiązują następujące stawki:
– standardowa – ok. 1121 zł miesięcznie,
– preferencyjna – ok. 465 zł miesięcznie.
– To spory wydatek, ale niestety nie jedyny. Dochodzą do tego jeszcze wydatki na prowadzenie księgowości, opłacenie podatku, zakup towarów etc. Jeżeli w ciągu roku sprzedawca przekroczy 20000 zł obrotu, musi rejestrować sprzedaż za pomocą kasy fiskalnej.